top of page
  • gefenbentsur

רוצים להראות יותר צעירים? גמילה מסוכר

עודכן: 10 בספט׳ 2021


ידעתם שהמזון שאתם אוכלים משפיע על מראה העור? במיוחד אם אתם אוהבים מתוק...


אנחנו מצפים שאם נאכל הרבה עוגות, מאפים ומתוקים, אנחנו נראה את ההשלכות על המשקל.

מסתבר שיש לך עוד השפעות נראות לעין, כמו עוד כמה קמטים חדשים למשל.





סוכר - מעודד תהליכי הזדקנות


אם מראה העור חשוב לכם, עוד לפני שאתם משקיעים במוצרי קוסמטיקה, כדאי שתשימו לב למה אתם מכניסים לגוף שלכם. צריכה מוגזמת של סוכרים מעודדת תהליך שנקרא גליקציה (סיכרור), בתהליך זה יש קשירה של סוכר לחלבונים או שומנים ויצירת חומרים מזיקים (AGEs). לחומרים אלה השפעה שלילית על הבריאות שלכם ובפרט על העור.


לסוכר יש אפקט ממכר


סוג הפחמימות הבעייתי הוא הפחמימות הפשוטות. קבוצה זו כוללת את המזונות המתוקים ופחמימות שהאינדקס הגליקמי שלהן גבוה, כלומר, כאלה שמעלות את הסוכר לדם בצורה חדה, שאחריה מגיעה גם ירידה חדה ברמת הסוכר. זו אחת הסיבות שאכילה של מתוקים ופחמימות פשוטות, כמו לחם חיטה לבן, אורז לבן, עוגיות, דגני בוקר וממתקים למיניהם גורמים לרעב מוגבר.

סיבה נוספת קשורה להשפעה הממכרת של הסוכר על המוח, שגורמת לנו לחכות למנה הבאה.


עייפות, השמנה ודלקת


נזקי הסוכר אינם מסתכמים בפגיעה בעור, לצריכת סוכר מוגברת יש השפעה ישירה על תחלואה- סכרת, השמנה ושיבוש בתפקוד המוח. צריכת סוכר מעודדת דלקות בגוף ואף גורמת לנו לנפילות אנרגיה במהלך היום.




עד הקולגן!


אותם חומרים שנוצרים כתוצאה מקשירת הסוכר לחלבונים, הנקראים AGEs מאיצים את תהליך ההזדקנות. הסוכר נקשר לחלבון הקולגן, אותו חלבון שנותן לנו את היציבות והמיצוק של העור וחלבון האלסטין שקשור לאלסטיות של העור. נזקי הסוכר כוללים פגיעה ודלדול חלבון הקולגן בעור.

התוצאה- העור נראה נפול, היווצרות הקמטים מואצת ויש השפעה על גוון העור- כתמי גיל, גוון לא אחיד ופיגמנטציה.



יותר רדיקלים, יותר זקנים


על "רדיקלים חופשיים" בטוח שמעתם לא פעם, חלקם נוצרים בגוף בתהליכי חילוף החומרים וחלקם מגיעים אלינו מהסביבה החיצונית- תזונה, עישון, סטרס, זיהום אוויר ועוד.

הרדיקלים החופשיים הם מולקולות לא יציבות, שמכילות מספר אי זוגי של אלקטרונים. הרדיקלים מסתובבים בגוף ו"גונבים" אלקטרונים ממולקולות אחרות, מה שהופך גם אותן לרדיקל חופשי וכך נוצרת תגובת שרשרת.

הרדיקלים החופשיים פוגעים בצורה ישירה בתאי הגוף, גורמים נזק לרקמות ומעודדים הזדקנות מוקדמת.

תנודות חדות בערכי הסוכר גורמות לנזק חמצוני לתאים. בנוסף, מזונות עמוסי רדיקלים שכדאי להמעיט בצריכתם, הם מזונות שמטוגנים בשמן עמוק, מזון שרוף, ו-"על האש".


למצוא את האיזון


כדאי לצרוך במתינות מזונות שעמוסים ברדיקלים חופשיים ולהעשיר את התזונה בנוגדי חמצון.

מדובר על תרכובות שמצויות באופן טבעי במזונות מהצומח. חלק מנוגדי החמצון נוצרים באופן טבעי בגוף שלנו ואת חלקם אנחנו מקבלים דרך התזונה. נוגדי החמצון מנטרלים רדיקלים חופשיים וכך עוצרים את תגובת השרשרת המזיקה. הם תורמים לנו לבריאות וגם שומרים על העור.



מה כן לאכול


תזונה שכוללת מזונות מלאים, לא מעובדים, כמה שיותר קרובים לצורתם הטבעית.

מומלץ להגביר צריכה של נוגדי חמצון, אכילה של ירקות בכל הצבעים. לכל צבע יש את היתרונות הבריאותיים שלו, אך מה שמשותף לכולם הוא שהם פועלים כאנטי-אוקסידנטים ומסייעים בנטרול נזקי הרדיקלים החופשיים.


תבלינים ועשבי תיבול עשירים במיוחד בנוגדי חמצון, תוסיפו אותם בנדיבות בכל ארוחה.

פירות גם הם עשירים בנוגדי חמצון, פירות יער למשל מכילים ריכוזים גבוהים במיוחד וגם כאן, תגוונו בסוגים, גם מי שלא קיבל את התואר "סופר פוד".



הימנעות מסוכרים פשוטים - לא קל בימים הראשונים, אבל שווה את זה!


לאחר תקופת הגמילה, הצורך במתוק פוחת בצורה משמעותית עד שהוא נעלם לחלוטין. תהיו מופתעים לגלות עד כמה שינוי זה ישפיע לכם לטובה על רמת האנרגיה והמצב רוח, והעור שלכם יראה הרבה יותר טוב.

יותר חשוב מלטפל בנזקים, הוא למנוע אותם מראש.



גפן בן צור נטורופתית N.D

052-3636629


המחלבה 111 כפר ויתקין

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page