top of page
  • gefenbentsur

למה כדאי להנביט קטניות?

עודכן: 22 במאי 2020

קטניות הן מקור מצוין לחלבון ופחמימות מורכבות, הן עשירות בסיבים תזונתיים ותורמות לאיזון רמות הסוכר בדם ותחושת שובע לאורך זמן. הנבטה משפרת את הערכים התזונתיים ומסייעת לעיכול קל יותר של קטניות.


הנבטה משפרת ספיגת מינרלים


הנבטה גורמת לירידה בחומצה פיטית. חומצה פיטית המצויה בקטניות וזרעים, מפריעה לספיגה של מינרלים חשובים כמו- ברזל, אבץ, מגנזיום וסידן. תהליך הנבטה מפחית אותה משמעותית ולכן המינרלים נספגים טוב יותר בגוף. יש חומרים נוספים, כמו לקטינים ומעכבי אנזימים שרמתם פוחתת בהנבטה, דבר שמקל מאוד על העיכול.



כמות הוויטמינים עולה!


הנבטה מעלה באופן משמעותי את כמות הוויטמינים- ויטמיני B, ביניהם חומצה פולית, וכן גם ויטמין C ו- E. ככל שהנבט ארוך יותר, כמות הוויטמינים גדולה יותר. הנבטה גורמת לעלייה באנזימים, שתורמים לעיכול ויוצרת פירוק של חלבונים, פחמימות ושומנים, כך שהם הופכים לקלים יותר לעיכול וזמינים לספיגה.


איך מנביטים?


תהליך ההנבטה הוא קל ופשוט ואין צורך בכלים מיוחדים, אם יש לכם מסננת, אתם מסודרים. משרים במים למשך 8 שעות (יש קטניות שדורשות השרייה ארוכה יותר). מסננים ושוטפים היטב, משאירים במסננת ומניחים אותה על קערה מכוסה במגבת. מדי פעם מרטיבים במים. ומחכים... עד שיוצא נבטוט לבן ואז אפשר לבשל. קטניות שמתאימות במיוחד להנבטה הן עדשים מכל הסוגים – שלמות, לא חצויות. שעועית : מאש, אזוקי, שחורה, מנומרת וכו'. את הנבטוטים ניתן לשמור במקרר עד 3-4 ימים.



גפן בן צור נטורופתית N.D

לתיאום תור לאבחון וייעוץ תזונה

נייד - 052-3636629

97 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page