top of page
  • gefenbentsur

שפעת: כך תשמרו על עצמכם

עודכן: 5 במאי 2020

שפעת היא מחלה הנגרמת מ- influenza virus, הנגיפים שגורמים לשפעת עוברים שינוי מבני כל שנה ולכן מכינים חיסון שפעת חדש כל שנה לפי הנגיפים של השנה הקודמת. (וירוס ונגיף- מילים נרדפות).


איך מזהים?

בשונה מהצטננות, שפעת היא מחלה קשה יותר מבחינת התסמינים ויכולים להיווצר סיבוכים. היא מתאפיינת בחום גבוה, כאבי שרירים, כאבי ראש, שיעול, נזלת, חולשה, לפעמים היא מלווה גם בכאב גרון, דלקת בלחמית העיניים והגדלת קשריות הלימפה בצוואר. בכל מקרה אבחנה נעשית אצל רופא ולא דרך האינטרנט.



איך נדבקים בשפעת?

על ידי "הדבקה טיפתית", למשל אם בנאדם חולה השתעל או התעטש ושם יד על הפה, אחר כך פתח את הדלת, רסיסי רוק עם וירוסים נשארו על הידית. קודם כל להיות מודעים לזה ולהקפיד על היגיינה ובנוסף חשוב מאוד לחזק את מערכת החיסון כדי לעזור לגוף להתגונן מפני פתוגנים מחוללי מחלה, כי אי אפשר להישמר ב100% מפני חשיפה למזהמים.


פטריות מרפא למערכת חיסון חזקה

מניעה היא המפתח. בתקופת החורף כדאי לחזק את מערכת החיסון וכך לעזור לגוף בהתמודדות מול פתוגנים (מחוללי מחלה). פטריות מייצרות חומרים בשם פוליסכרידים שעוזרים להן בהתגוננות בפני חיידקים, וירוסים ופטריות אחרות מכיוון שאין להן מערכת חיסון. אותם פוליסכרידים מלמדים את מערכת החיסון שלנו לזהות במהירות מגוון רחב של וירוסים וחיידקים. זה קורה על ידי הצגת רצפים שדומים במבנה שלהם למבנה הווירוס או החיידק. המידע שמתקבל, גורם למערכת החיסון לזהות במהירות ולהגיב כנגד המזהם שנכנס לגוף. פעילות זו יכולה לקצר משמעותית משך זמן של מחלות ולפעמים אף למנוע התפרצות כבר בשלבים הראשונים.

הפטריות הנחקרות ביותר נגד וירוסים וחיידקים הן טרמטס, אגריקוס, ריישי, מאיטקי, שיטאקי, קורדיספס ופלאורוטוס. חלקן ספציפיות יותר לחיידקים או לווירוסים, כולן מחזקות את מערכת החיסון.

שילוב של כמה פטריות ייתן מענה רחב יותר מפני שכל פטרייה מייצרת פוליסכרידים שייחודיים רק לה.


פטריית טרמטס - אנטי ויראלית יעילה

אחת הפטריות המדהימות, נקראת גם Turkey Tail, אחד הרכיבים המופקים מפטרייה זו הוא סוג של פוליסכריד שיחודי לה ורשום כתרופה לסרטן בסין וביפן כבר משנת 1977. פטריית טרמטס מאזנת את מערכת החיסון וידועה בהשפעתה האנטי ויראלית בעיקר, אך גם אנטי בקטריאלית ואנטי פטרייתית. היא מתאימה לשימוש נגד ווירוסים, כמו סוגי הרפס שונים, EBV ו-CMV הגורמים למחלת הנשיקה ווירוסים נוספים, ביניהם נגיפי השפעת. השפעה נוספת היא בשיקום ריריות במערכת העיכול.


טיפול יעיל ובטוח

תוספי פטריות מתאימים כמעט לכולם, ילדים, מבוגרים, נשים בהריון ומניקות וקשישים. הפטריות בטוחות מאוד לשימוש ולא מתנגשות עם רוב התרופות. התווית נגד של חלק מהפטריות ובכלל צמחים המשפעלים את מערכת החיסון- למושתלי איברים, הנוטלים ציקלוספירין. רצוי להתייעץ עם איש מקצוע לפני שימוש בתוספי תזונה בשילוב עם תרופות.


תאכלו פטריות!

מלבד שימוש בתוסף תזונה המכיל שילוב סינרגטי של פטריות, מומלץ לשלב פטריות באוכל, בתבשילים, מרקים וסלטים וליהנות מהשפעה מחזקת למערכת החיסון. ניתן להשתמש בפטריות מאכל טריות או מיובשות.



ניתן לרכוש דרכי פורמולת פטריות מרפא, שליח עד הבית.


בריאות!

גפן בן צור נטורופתית N.D נייד 052-3636629


95 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page